0919-5733357
راهنمای خرید
۰

درباره تیگو ۷ پرو مکس

تقویم سال 1402  

درباره تیگو ۷ پرو مکس

خانواده تیگو ۷ گروه مدیران خودرو یکی از محبوبترین سری محصولات این برند هستند و تمامی محصولات خانواده تیگو ۷ اعم از تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو فروش خوبی را تجربه کردند. به همین دلیل گروه مدیران خودرو تصمیم گرفت تا تیگو ۷ پرو مکس را به بازار عرضه کند. تیگو ۷ پرو مکس برا ساس پلتفرم T1X تولید و در سال ۲۰۲۳ میلادی توسط کمپانی چینی چری به بازار های جهانی معرفی شده است و در این خودرو سعی شده است تا ضعف ها و مشکلات تیگو ۷ پرو بر طرف شود. از جمله تغییرات تیگو ۷ پرو مکس نسبت به تیگو ۷ پرو می توان به تغییر طراحی داخل کابین و بهبود قوای فنی اشاره کرد. در ادامه بیشتر به نسخه پرومکس این خودرو و مقایسه آن با نسخه قبلی خواهیم پرداخت.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

تیگو ۷ پرو مکس به طور کلی ذات طراحی تیگو ۷ پرو را حفظ کرده و در بخش طراحی بدنه تغییرات اندکی داشته است. در نمای جلو این خودرو، چراغ های اصلی بر خلاف بسیاری از خودرو های روز چینی سبک طراحی قدیمی خود را حفظ کرده و در قسمت بالای چراغ های مه شکن و چراغ های روشنایی روز قرار گرفته است. این خودرو از جلو پنجره بزرگ کهکشانی بهره می برد که این طراحی به نوعی به امضاء تولیدات چری تبدیل شده است و در بسیاری از محصولات این برند نظیر چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX، تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرو مکس این سبک طراحی قابل مشاهده است. در اطراف جلو پنجره تیگو ۷ پرو مکس از حاشیه کرومی استفاده شده است که چهره این خودرو را کمی پر ابهت تر کرده است و بزرگترین تفاوت طراحی در نمای جلو تیگو ۷ پرومکس با تیگو ۷ پرو وجود همین حاشیه کرومی رنگ اطراف جلو پنجره و زیر چراغ های اصلی است.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی نمای جانبی تیگو ۷ پرو مکس نیز تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی خود یعنی تیگو ۷ پرو است. یک خط طراحی در این نما قابل مشاهده است که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب محو می شود. از نکاتی که در طراحی این قسمت می توان به آن اشاره کرد استفاده از رنگ کرومی در پایین درب ها و در حاشیه پنجره ها است که طراحی ظاهری این خودرو در این نما کمک می کند. فونیکس تیگو ۷ پرومکس از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با طراحی استیل و مشکی بهره می برد که طراحی آن مشابه تیگو ۷ پرو بوده و به طراحی اسپرت این خودرو کمک می کند.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در نمای عقب این خودرو بیشترین تغییر دیده می شود. در تیگو ۷ پرو در وسط چراغ ها نشان و لوگو خودرو ساز بود اما در تیگو ۷ پرومکس این نشان به بالای چراغ ها انتقال داده شده و چراغ های به طور کامل به هم پیوسته شده اند. در سپر این خودرو نیز از نوار های کرومی رنگ استفاده شده است و استفاده از دو خروجی اگزوز غیر واقعی نمای عقب این خودرو را اسپرت کرده است.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس

قلب تپنده تیگو ۷ پرو مکس یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم یا همان GDI است. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیرو از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ ها منتقل کند. تیگو ۷ پرومکس در دو نسخه توسط مدیران خودرو عرضه می شود که در بخش انتقال قدرت با یکدیگر تفاوت دارند، نسخه پایه این خودرو تیک دیفرانسیل جلو بوده و نسخه دیگر چهار چرخ محرک یا دو دیفرانسیل است.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است. استفاده از این ترکیب در بخش سیستم تعلیق موجب می شود ضربات ناشی از نا همواری جاده در داخل کابین کمتر احساس شوند. فونیکس تیگو ۷ پرو مکس دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نزدیک به ۸ لیتر است، همچنین کسب ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد C-NCAP امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.

برندفونیکس
مدلتیگو ۷ پرو مکس
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۲
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۱۹۷ اسب بخار
گشتاور۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۵۰۰ میلی متر
عرض۱۸۴۲ میلی متر
ارتفاع۱۷۴۶ میلی متر
فاصله محوری۲۶۷۰ میلی متر
وزن۱۵۴۵ کیلوگرم
حجم باک۵۱ لیتر
مصرف سوخت۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/۶۰R18
برند نشان مادرچری
کشور سازندهایران - چین

طراحی کابین و امکانات

برخلاف طراحی ظاهری تیگو ۷ پرومکس که بسیار شبیه به تیگو ۷ پرو بود، طراحی داخل کابین این خودرو نسبت به نسل قبلی تغییرات بسیاری داشته و سبک طراحی داخل کابین تیگو ۷ پرو مکس بسیار شبیه به تیگو ۸ پرو است. در قسمت بالای رودری ها شاهد استفاده از متریال پلاستیکی هستیم که استفاده از پلاستیک طرح دار در بخش دستگیره درب باز کن طراحی زیبایی را پدید آورده است. بخش میانی رودری از روکش چرمی با دوخت رنگی بهره می برد که طراحی ساده ای دارد.

 

سایت ساختن رو رایگان امتحان کن - با وبزی واقعاً راحته

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در بخش داشبورد نیز شاهد استفاده از متریال نرم بر روی قسمت های بالا و میانی داشبورد هستیم که احساس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. در بخش بالا داشبورد از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۲.۳ اینچی استفاده شده است که یکی از این نمایشگر ها به عنوان جلو آمپر دیجیتال و دیگری به عنوان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا مورد استفاده قرار می گیرند. شایان ذکر است که سیستم صوتی این خودرو متشکل از ۸ بلندگو بوده و با همکاری برند سونی تولید شده اند پس بنابراین می توان انتظار کیفیت مناسب از سیستم صوتی تیگو ۷ پرومکس داشت.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

از دیگر نکات جالب طراحی کابین فونیکس تیگو ۷ پرومکس استفاده از پنل لمسی برای بخش تنظیمات مربوط به سیستم تهویه است که به طراحی بروز این خودرو کمک کرده است. غربیلک فرمان تیگو ۷ پرو مکس دی کات بوده و طراحی سه شاخه یا (T) شکل دارد و بسیار شبیه به غربیلک فرمان تیگو ۸ پرو است. جالب است بدانید کابین این خودرو مجهز به نورپردازی داخلی است که تا ۶۴ رنگ را پوشش می دهد و به زیبایی کابین این خودرو می افزاید. صندلی های این خودرو طراحی و ارگونومی مناسبی دارند و در مسافت های طولانی سرنشینان را کمتر دچار خستگی می کند. روکش صندلی ها از جنس چرم مصنوعی بوده و کیفیت قابل قبولی دارند. این کراس اوور با توجه به فاصله محوری ۲,۶۷۰ میلی متری خود، فضای قابل قبولی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده و امکاناتی نظیر زیر آرنجی، جالیوانی، دریچه سیستم تهویه، چراغ مطالعه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

تیگو 7 پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - رادار خط خوان - رادار نقطه کور
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - استارت دکمه ای - ترمز پارک برقی - اتوهلد - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - سنسور نور - سنسور باران - جلو آمپر دیجیتال - تنظیم حالت رانندگی - صندلی های برقی جلو - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - حافظه صندلی راننده - تهویه اتوماتیک دو کاناله - پاکسازی هوای کابین - نور بالای اتوماتیک - سامانه استارت استاپ اتوماتیک - درِ صندوق عقب برقی - سنسور پارک جلو و عقب - تریم داخلی چرم مصنوعی - نور پردازی کابین - سیستم صوتی حرفه ای

مزایا و معایب

مزایاسواری نرم - ابعاد مناسب کابین - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
معایبنبود شتابگیری مناسب با توجه به قوای فنی - تعویض دنده های نه چندان دقیق
۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

​بایگانی مطالب

دسته‌بندی‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید